Klubbens formand har skrevet dette åbne brev til Gitte Willumsen i kampen for at bevare Jørn Hansen i Voel Hallen;

Jeg læser med gru at Gitte Willumsen fastholder beslutningen om fyringen af Halinspektør Jørn Hansen, Voel Hallerne. Dette afstedkommer nogle helt konkrete spørgsmål:

1. Hvad er det helt konkret Silkeborg Voel ligadamer betaler 160.000 årligt for i leje af Voel hallerne?

Vores ligadamer betragtes som en professionel privat virksomhed, selvom klubben er en forening. Disse penge antog jeg var for varme og rengøring. Nu ønsker man så at tvinge os ud af lokalsamfundet og ind i Jysk Arena, som gerne må rengøres ordentligt. Vi “flygter” i øvrigt ugentligt til Ikast for at træne med FCM, da det er gratis derude og for at holde prisen nede på 160.000 årligt. Det i sig selv er jo vanvittigt.

2. Hvor er sammenligningen mellem en eliteungdomsudviklingsklub med op mod 60 turneringshold og en skolehal?

Kære Gitte, hvis du tror det her drejer sig om at drive cafeteriet i Voel Hallerne er det da det mindste problem. Vi driver til dagligt Cafe Arena i Jysk Arena, men jeg synes du udstiller din uvidenhed om den fleksibilitet det kræver at få håndboldklub, fodboldklub, badminton, skolerne, børnehaverne, dans, ældreidræt, far, mor barn motorik og alt det andet der foregår, til at lykkes. Topprofessionel topsport på eliteniveau (som vi jo er når der skal afregnes) og børnehåndbold i samme hal med få timers mellemrum, er ikke uden indsats, blandt andet om natten af Jørn Hansen.

3. Hvorfor indkalder udvalget ikke foreningerne til dialog om mulighederne for styrket samarbejde og øget aktivitet, hvor vi sammen kunne se på hvordan vi kunne få endnu mere værdi sammen, for måske færre penge?

Jeg ser en masse muligheder for hvordan vi kunne udvikle os sammen og skabe endnu mere aktivitet, der holder unge mennesker væk asocial inaktivitet, og deraf følgende fedme, foran en computer. Vi har ressourcer at spille ind med, men problemet er, at det er Excel arket og tal der styrer udvalget og ikke sund fornuft. Der er muligheder i forandringer, men det kræver man bruger hovedet og ser på mulighederne.

4. Er udvalget bekendt med, at BSV ikke længere træner i Voel Hallerne, med i stedet er rykket til Jysk Arena?

Dette skete blandt andet på grund af manglende vedligehold og rengøring, selv på trods af Jørn Hansen arbejdsuger ofte ligger op over 60 timer. Hvis jeg var ansvarlig politikker vil jeg tænke, – lad os støtte det lille lokale samfunds succes endnu mere, for tænk hvad det kan blive til.

Undskyld, hvis jeg lyder indigneret, men der er noget der ikke hænger sammen….

Med Venlig Hilsen, formand for Silkeborg Voel KFUM
Lars Buchreitz Thygesen