Folkesparekassen er kampsponsor til aftenens kamp, hvor de varmer publikum op med hoppeborg, straffekastkonkurrence på tidligere ligamålmand Sara Kececi og gratis kaffe. Kom i JYSK Arena fra klokken 17 og bak op om ligadamerne i kampen mod FCM Håndbold.
Da Folkesparekassen blev sponsor for Silkeborg-Voel KFUM forud for sæsonen 2014/15, var det langt fra givet, at det ville give reklameværdi for alle pengene. Dameholdet havde debut i ligaen – uden de helt store stjerner og med det mindste budget af alle hold.
Risikoen for at tabe kampe og miste opbakning fra tilskuerne var til at få øje på, men uden at ryste på hænderne skrev den lokalt baserede sparekasse alligevel under på kontrakten, for Silkeborg-Voel KFUM er trods alt meget andet end ligahåndbold.
– Uanset hvordan damerne ville klare sig i ligaen, havde vi en god mavefornemmelse, da vi tegnede sponsoratet. Silkeborg-Voel KFUM er et aktivt fællesskab baseret på bredde og drevet af ildsjæle. Og så har klubben både viljen og evnen til at få det bedste ud af begrænsede ressourcer. Den ’grønne’ kultur passer på alle måder godt til Folkesparekassens værdier, siger Jens Kjærsgaard, der er afdelingsleder i Folkesparekassens Silkeborgafdeling.
Nu gik det heldigvis langt over forventning med en slutspilsplads i den første sæson i ligaen, og Folkesparekassen valgte helt naturligt at fortsætte sponsoratet. Nu på tredje sæson som Guldsponsor.
– Det er vigtigt for os, at sponsorkronerne går til at udvikle klubben og de lokale talenter, og ikke blot til en snæver ejerkreds. Det store arbejde, der bliver lagt i klubben, betyder rigtig meget for lokalsamfundet. Ikke bare i Voel, men i hele Silkeborg. Det vil vi gerne støtte op om i Folkesparekassen. At vi så også får en masse værdifuld reklame, fordi håndboldpigerne klarer sig så fremragende, det er bare en kæmpebonus, forklarer Jens Kjærsgaard.
Folkesparekassen støtter også op om Champagneløbet, og er på tredje år hovedsponsor for det nye nytårsløb i Silkeborg, der allerede er blevet en tilbagevendende tradition og en kæmpesucces.
– Til Champagneløbet har Silkeborg-Voelpigerne givet flot igen for vores sponsorat, og de har velvilligt stillet op til både at løbe og servere champagne og kransekage til alle deltagere efter løbet. Det har været meget populært, fortæller Jens Kjærsgaard.
– På samme måde stiller Funder Løbeklub op til kampen i dag og gør reklame for næste udgave af Champagneløbet.
Det giver gode synergier, og er med til at vise folk i Silkeborg og omegn, at vi er gode til at samarbejde på tværs af foreninger og virksomheder for at skabe sjove og spændende oplevelser.