Sæsonen 2020/21 har været hård på grund af coronapandemien, men nu er der gode nyheder for Silkeborg-Voel KFUM.
Et år præget af tomme tribuner grundet coronapandemien er en udfordring for danske sportsklubber.
Både på grund af manglende entréindtægter, men også fordi klubberne heller ikke har været i stand til at levere de ydelser, de har forpligtet sig til overfor sponsorerne.
Derfor glæder direktør i Silkeborg-Voel, Mikael Bak, sig over, at klubbens hovedsponsor, JYSK, netop har forlænget og forøget værdien af virksomhedens sponsorat.
”Vi er i dialog med alle sponsorer, fordi vi jo ikke har været i stand til at levere de aftalte ydelser i form af blandt andet VIP-billetter. Derfor er det utrolig vigtigt for os, at sponsorerne har forståelse for vores situation og er klar til at se fremad mod de kommende sæsoner, hvor vi forhåbentligt igen kan invitere tilskuere indenfor. Vores hovedsponsor er naturligt nok afgørende for os i den situation, og derfor er jeg utrolig glad for, at vi nu kan spille med JYSK på trøjen indtil juni 2023,” siger Mikael Bak.
Det er nu det gælder
Også CEO i JYSK, Jan Bøgh, er glad for, at parterne er blevet enige om at forlænge aftalen.
”I JYSK vil vi gerne være en samarbejdspartner, man kan stole på. Også når det virkeligt gælder, og det er jo tilfældet for mange sportsklubber lige nu. Derfor vil vi gerne sende det signal, at vi gerne vil forlænge hovedsponsoratet og på den måde være med til at sikre et solidt fundament for fremtidig sportslig succes. Jeg håber samtidig, at andre sponsorer vil følge eksemplet og forlænge deres aftaler”, siger Jan Bøgh.
Parterne ønsker ikke at afsløre de økonomiske detaljer i aftalen, men Mikael Bak slår fast, at der med den nye aftale er tale om et økonomisk løft af sponsoratet.
JYSK har været hovedsponsor for Silkeborg-Voel KFUM siden januar 2017.