Silkeborg-Voels håndboldkvinder var kommet på udebane onsdag aften. I løbet af en time skulle de agere mødebookere for samarbejdspartneren Alm. Brand i Aarhus. Der kom mange møder i kalenderen med finanskoncernens assurandører og dermed også mulighed for en del penge i klubkassen

Der var hektisk aktivitet på telefonerne hos Alm. Brand i Aarhus onsdag aften. Det var dog ikke de normale mødebookere, der skulle finde de retoriske guldkorn frem.

I stedet var det Silkeborg-Voels ligadamer, der skulle prøve at sælge idéen om et forsikringsmøde med en af koncernens lokale assurandører.

De potentielle kunder i den anden ende var alle forældre til ungdomsspillere i landets største håndboldklub. Silkeborg-Voel har omkring 70 håndboldhold, og for at sikre udviklingsarbejdet er det nødvendigt med en økonomi, der følger med.

Derfor har klubben lavet en sponsoraftale med Alm. Brand, som sikrer, at Silkeborg-Voel får en sum penge, hver gang den henviser en ny kunde til finanskoncernen. Hvor traditionelle sponsorater rummer et fast beløb, er der i denne aftale ikke noget loft over, hvor mange penge, klubben kan hente.

Ligatopscorer landede flere aftaler
Sidste sæsons ligatopscorer i grundspillet Sofie Bæk Andersen var blandt de spillere, der ringede rundt til ungdomsspillernes forældre midt i ulvetimen onsdag aften.

– Det var rigtig spændende, og der var en god stemning. Vi havde også en intern konkurrence om, hvem der kunne få flest aftaler, og jeg er personligt godt tilfreds, siger Sofie Bæk Andersen. Hun nåede at tale med omkring 20 forældre og fik fem aftaler undervejs.

– Jeg tror da helt klart også, at jeg havde en fordel i, at alle dem, jeg ringede til, kendte mig. Det har nok gjort det lidt nemmere at få aftalerne i hus, griner hun.

Markedschef: “En god aften”
Alm. Brands regionale markedschef, Morten Bach, er meget tilfreds med arrangementet i Aarhus.

– Det gik rigtig godt. Pigerne fik arrangeret omkring 20 møder med potentielle kunder, som vi nu ser frem til at tale med, siger han.

Markedschefen er glad for den nye sponsoraftale, også fordi klubben viser så meget gå-på-mod i forhold til, at få idéen med sponsoratet til at lykkes.

– Den her aften var deres idé. Jeg kan mærke, at de virkelig vil det her, og det er fedt. At det lykkedes spillerne at lave mange aftaler med potentielle kunder viser et engagement, som begge parter kan få rigtig god gavn af,” siger Morten Bach.

Fakta om aftalen:
Silkeborg-Voel og Alm. Brand har indgået en sponsoraftale, der sikrer klubben penge, hver gang de henviser kunder til finanskoncernen. En ny forsikringskunde udløser 500 kr., mens en ny kunde i Alm. Brand Bank udløser yderligere 1000 kr.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com