Direktøren for College360 i Silkeborg bliver medlem af bestyrelsen i Silkeborg-Voel

Selskabet bag Silkeborg-Voels ligahold har fået et nyt bestyrelsesmedlem, og bestyrelsen er dermed fuldtallig. Det er en absolut kompetent ledelsesperson, der træder ind i klubbens bestyrelse, når Henrik Toft gør sin entre fra 1. januar 2024.
Han er den første direktør for College360, der blev stiftet i 2017 ud fra en fusion af teknisk skole og handelsskolen i Silkeborg.
”Jeg glæder mig til arbejdet, og jeg har respekt for Silkeborg-Voel, der har klaret sig godt og kom ud af en svær tid sidste år. Silkeborg-Voel har også en vigtig basisforening, hvor der er potentiale til at knytte Silkeborg endnu mere til sig og øge opmærksomheden for klubben i Silkeborg-området. Jeg ser Silkeborg-Voels status og kultur som et virkelig vigtigt aktiv for mange mennesker i vores lokalområde,” siger Henrik Toft, og han fortsætter:
”Det er også vigtigt at have et kvindeligahold som et lokalt flagskib. Det er spændende at være underdog med pres på for at lykkes, og jeg vil være med til, at vi kan tage et skridt op. Det skal vi kæmpe for og være inspirerende for,” siger Henrik Toft.
Han er 54 år og født og opvokset i Herning, hvor han er bosiddende. Henrik Toft har selv en idrætskarriere på eliteplan bag sig. Det har været i ishockey, hvor han har spillet 400 topligakampe og 25 A- og 25 U-landskampe.
”Der har været mange mesterskaber, men heldigvis også mange lærerige nederlag. Jeg ved ikke så meget om håndbold, men jeg tænker, at det ligner ishockey med en målmand og fem-seks markspillere, der både forsvarer og angriber, så der er måske ikke så stor forskel fra isen til gulvet,” siger Henrik Toft.
Han er kommercielt uddannet inden for ledelse, kommunikation og økonomi, HH, HA og  yderligere Masterstudier i offentlig ledelse. Han har arbejdet med Wasa knækbrød og andre forbrugermærker i to forskellige produktionsvirksomheder tilbage i 1990’erne. Han havde sidste år 25 års jubilæum i erhvervsskolesektoren med ledelsesposter i næsten alle årene. Siden 2007 har han været øverste leder på skoler af varierende størrelse med reference til en bestyrelse i selvejende institutioner, inden han i 2017 fik lederstillingen på College360.
Her er der dagligt ca. 1900 elever, godt 200 ansatte og en omsætning på 185 millioner samt en balance på 500 millioner kroner.
”Jeg er i mit arbejdsliv optaget af, at vores unge mennesker bliver dygtige og livsduelige. Det er ud fra hele paletten af min erfaring, at jeg fokuserer på, at ”intet hold kan have nok spillere med lederadfærd”. Det er i sig selv et udtryk, som jeg først mødte i ishockey, og som jeg nu synes er en form for målsætning, vi på vores skole har fået opfyldt med vores sammensætning og kultur i leder- og medarbejderstaben”, siger Henrik Toft., der desuden er bestyrelsesmedlem i FGU Midtjylland og repræsentantskabsmedlem i Silkeborg Business.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com