Hvorfor talentcenter?

Formålet med Talent Center er at forberede 6. klasseelever til optagelse på Talent Team og dermed Sølystskolen.
Hver onsdag samles alle 6. klasseeleverne, der ønsker at finde ud af om Talent Team er noget for dem, i JYSK Arena hvor der tilbydes kvalitets håndboldtræning, med fokus på at gøre dig til en bedre håndboldspiller.

Fokuspunkterne er individuel træning i form af kast/skud, fintevarianter, vurderingsspil, forsvarsteknik samt motorisk/styrke træning.
Hver anden onsdag er et håndboldtræningspas og hver anden onsdag er “basis PLUS” træning, med fysisk træning.

De første 2-3 træninger vil blive brugt til at vurdere, hvorvidt spillerne har niveauet/potentialet til optagelse på Talent Center eller ej.
Disse “prøvetræninger” ligger før efterårsferien og udvælgelsen sker efter uge 42.

Træningstid

Træningerne foregår i JYSK arena på onsdage med start klokken 16.00

TILHØRSFORHOLD

Talent Center faciliteres af eliteSilkeborg og varetages i praksis af Silkeborg-Voel KFUM. Tilbuddet tilbydes fuldstændig uafhængig af klubtilhørsforhold – dog skal man være tilmeldt en klub. Der vil dog blive stillet krav/spørgsmålstegn til ens klubtilhørsforhold, hvis træningsmiljøet ikke stemmer overens med ambitionsniveauet. Her vil koordinatoren tage dialog med forældre/klub.

I løbet af august bliver der informeret omkring træningsstart og tilmelding.
Hold dig opdateret på Silkeborg-Voel KFUMs Facebookside, kontakt eliteSilkeborg eller Silkeborg-Voel KFUM.

Stig Bendtsen
sb@silkeborgvoel.dk