Silkeborg-Voel KFUM er rigtig glade for at være indehaver af Voels lokale styrkecenter.

Medlemskab og binding:

Pris pr. måned – 125 kr.
Depositum – 100 kr. for udlevering af nøglebrik (betales ved udlevering)

Aldersgrænse: 15 år
Der er særregler for håndboldspillere i klubben. Kontakt klubben for nærmere information.

Fælles ansvar:

Centeret har ikke ansat nogle til oprydning, rengøring mv., hvorfor alt drives på frivillig basis.
Derfor er det medlemmernes ansvar at man ryder op efter sig selv, og efter andre der ikke kan finde ud af at ligge tingene på plads :-).

Retningslinjer:

• For at benytte styrkelokalet, skal man være medlem af Silkeborg-Voel KFUM eller have tegnet et medlemskab af styrkelokalet.
  • Træning uden medlemskab medfører en bøde på 1 års medlemsskab, svarende til 1.500 kr. samt efterfølgende bortvisning.
  • Udleverede nøglebrikker er personlige og må derfor ikke udlånes til andre. Stikprøvekontroller fortages løbende.
    Udlånes nøglen, konfiskeres denne, der medfølger en både på 1.500 kr. samt medlemskabet for pågældende er tabt.
  • Der kan trænes i tidsrummet 00.00-00.00, hvor styrkelokalet ikke bliver benyttet af klubbens hold.
  • Der trænes selvfølgelig i overensstemmelse med Anti Doping Danmark– overholdes dette ikke medfører det bortvisning og tabt medlemskab

Diverse:

Centeret indeholder alt fra Technogym løbebånd, Concept 2 romaskine, Bodybike spinningcykler, Assault airbikes, Technogym kabelmaskiner til TRX rack, GYM80 benpres, frivægte og stænger m.m.

Selv om der er håndboldhold der træner i centeret, som en del af deres træning, skal der være plads til alle.

Lige pt. findes der ikke holdtræninger, men der er et samarbejde med Sune Rytke, der er personlig træner.
Se mere på https://www.greatyardstrength.dk/

Centeret er beliggende på siden af hal 2, med indgang fra parkeringspladsen v. Dolberg-banen. Centeret blev i tidernes morgen opført med henblik på at ligaholdene (Silkeborg-Voel KFUM og Bjerringbro-Silkeborg-Voel) skulle have mulighed for at styrketræne.